طرح جدید زیرمجموعه پتروشیمی شهید تندگویان افتتاح شد / سود تولید و فروش ۷ ماهه

 

مدیرعامل پتروشیمی تندگویان از افتتاح طرح اصلاح تولید واحد پلی اچ با ظرفیت ۴۸۰ تن و پس از ۱۶ سال خبر داد و  آخرین تولید و فروش و سود ۷ ماهه این زیرمجموعه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس را اعلام کرد .

  به گزارش پایگاه تحلیلی-تخصص کالا و انرژی یه نقل از خبری بورس پرس، رضا قاسمی شهری با اعلام افتتاح دیروز طرح بهینه‌سازی و اصلاح تولید واحد پلی اچ با حضور مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ، گفت: با افتتاح این طرح جدید ، تولید روزانه پلی اچ پس از ۱۶ سال از ۴۰۰ به ۴۸۰ تن افزایش خواهد یافت و ایران در زمینه تولید ماده شیمیایی PET در خاورمیانه سرآمد خواهد شد.

 وی افزود: افزایش ظرفیت این واحد در نیمه دوم سال کمک بسیار مناسبی برای تولید این شرکت پتروشیمی و جبران کاهش فروش پلی اچ بوده که در سال جاری با کاهش ۷ درصدی فروش نسبت به سال گذشته مواجه شده است.

 به گفته قاسمی ، حجم تولید و فروش ۷ ماهه پتروشیمی تندگویان ۶۶۷ و ۳۰۴ هزار تن بوده که با سود بیش از ۱.۲ هزار میلیارد  تومانی همراه شده است.

 

 

 

 

نظرسنجی

چقدر قیمت های پایه اعلامی دو مرجع قیمتگذاری یعنی NPC ( شرکت ملی صنایع پتروشیمی ) و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی را نزدیک به قیمت های جهانی میدانید ؟